Kamis, 19 November 2015

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Remedy Ayurveda Untuk Masalah Gas

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Remedy Ayurveda Untuk Masalah Gas

Tunggangan tidak selesa dalam lif atau menunggang metro atau hanya tarikh. Masalah gastrik menyerang pada saat-saat yang paling hell dan menyebabkan rasa malu dan ketidakselesaan kepada pesakit. Ia adalah salah satu daripada perkara-perkara semua orang shies dari berbincang, tetapi majoriti besar penduduk mengalami keadaan tidak selesa yang sama - masalah gastrik. Gas ini dibuat terutamanya daripada berbau wap karbon dioksida, oksigen, nitrogen, hidrogen, dan kadang-kadang metana. Bau yang tidak menyenangkan kembung perut, gas yang melalui rektum, berasal dari bakteria di dalam usus besar yang melepaskan sejumlah kecil gas yang mengandungi sulfur.

Gas dalam saluran-esofagus, perut, usus kecil penghadaman, dan besar-usus datang daripada dua sumber, udara ditelan dan pecahan biasa makanan dihadamkan tertentu oleh bakteria berbahaya secara semulajadi di dalam usus besar, juga dikenali sebagai usus besar. Salah satu punca utama gas usus adalah makanan dan minuman yang kita makan. Setiap individu mungkin mengalami gejala-gejala ini berbeza, namun ia adalah dipersetujui bahawa makanan yang menyebabkan masalah pencernaan terutamanya yang kaya dengan serat atau karbohidrat dan sukar untuk dihadam. Sebaliknya, lemak dan protein menyebabkan gas kecil. Gula yang menyebabkan gas adalah raffinose, laktosa, fruktosa, dan sorbitol.

Salah satu ubat yang ketidakselesaan gastrik air minuman dengan intipati pudina. Jus limau dengan cuka sider dalam segelas air sebelum makan juga sangat membantu dalam memberikan kelegaan kepada pesakit.
Teh halia selepas makan juga membantu dalam menggalakkan penghadaman. Baking soda juga membuktikan membantu jika diambil campuran dalam segelas air. Satu rutin senaman, tabiat tidur yang betul dan mengelakkan memakai pakaian yang ketat juga menawarkan penyelesaian jangka panjang kepada masalah ini.

Ayurveda juga menawarkan bantuan kepada mereka yang mengidap masalah ini menjengkelkan. Terdapat beberapa rawatan rumah untuk sakit gas yang boleh anda lakukan di rumah seperti minum teh dengan taburkan kayu manis atau makan biji jemuju. Pengambilan teh pudina juga mempunyai kesan menenangkan. Satu lagi produk yang sangat mujarab dan berkesan Ayurveda adalah GSCare. Ini semua -natural melayan makanan tambahan herba keadaan seperti masalah pencernaan, sembelit, gas, cirit-birit atau sindrom usus terganggu. Ia bergantung kepada herba semulajadi dan makanan tambahan yang membersihkan saluran penghadaman dan rasa daripada toksin. Bersama-sama dengan membantu masalah pencernaan, ia juga membantu mengawal gas. Formula GSCare ini amat berkesan dalam merawat sembelit dan adalah tabiat tidak membentuk.

Ayurveda benar-benar adalah satu penyelesaian yang lengkap untuk semua jenis masalah perut yang berkaitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar