Kamis, 19 November 2015

Plexus Solar Chakra & Kesihatan Anda - Gut Instincts & Penghadaman Masalah

Plexus Solar Chakra & Kesihatan Anda - Gut Instincts & Penghadaman Masalah

Adakah anda mempercayai naluri usus anda? Bolehkah anda hanya tahu apabila anda perlu melakukan sesuatu atau apabila anda perlu mengelakkan sesuatu yang sama sekali?

Dalam sistem perubatan kuno, usus dianggap sumber anda lebih rendah intuition- dengan itu konsep naluri usus.

Untuk chakra ketiga anda, Manipura, ia adalah semua tentang itu naluri usus dan sistem pencernaan anda.

Ia adalah lokasi adalah enough- jelas terletak di plexus- solar antara bahagian bawah tulang dada dan pusat dan organ-organ itu adalah mereka yang terlibat dalam semua tindakan pencernaan dan perkumuhan.

Oleh itu, chakra yang seimbang akan menyebabkan kuat dan mantap penghadaman, mudah dan konsisten perkumuhan serta fungsi optimum hati, pankreas, limpa, perut, pundi hempedu dan organ-organ penyingkiran.

Akan ada penyerapan optimum dan integrasi semua nutrien daripada makanan yang anda masukkan ke dalam tubuh anda apabila seimbang. Oleh kerana fungsi-fungsi asas sistem penghadaman, kita juga boleh menarik garis menghubungkaitkan dari Solar Plexus Chakra dengan yang pengeluaran tenaga dan menyimpan tenaga itu.

Makanan adalah sumber tenaga, bukan?

Chakra ini adalah sangat mudah, seperti perut anda apabila anda lapar. Tidak ada mengabaikan perut Suka.

Ketidakseimbangan di pusat kuasa ini juga mudah dalam masalah penghadaman sense- fizikal, isu-isu asid perut, ulser, sakit perut, kencing manis atau bahkan, perut keras menonjol ketat atau perut gendut.

Ketidakseimbangan kurang jelas dan mudah dilihat sebagai perubahan mood yang melampau, rendah atau tiada tenaga, keperluan untuk memanipulasi orang lain, perasaan tidak berkuasa, sikap tidak peduli, lesu atau kehilangan penentuan atau niat.

Semudah ketidakseimbangan fizikal mungkin dan tidak mudah kerana ketidakseimbangan emosi berkenaan, chakra ini rapat dikaitkan dengan tenaga dan kuasa.

Izinkan saya mengambil langkah kecil kembali.

Kita tahu bahawa makanan adalah sumber utama tenaga kita.

Kita makan makanan. Badan kita menghadam, menyerap, menyimpan nutrien dan menyingkirkan bahan buangan.

Apakah satu perkataan yang dapat menggambarkan semua proses di atas?

Saya memilih perkataan "Transformasi."

Makanan kita berubah menjadi sesuatu yang boleh digunakan oleh badan kita untuk tenaga-jadi kami boleh bergerak, jadi kita boleh berfikir, jadi kita boleh bertindak dan bertindak balas.

Transformasi boleh digunakan sebagai penerangan satu perkataan kami Plexus Chakra Suria.

Menggabungkan konsep transformasi dan mengaitkannya dengan idea kuasa.

Apakah anda mampu mengubah apabila anda berada dalam keadaan seimbang? Apakah anda mampu melakukan atau menjadi apabila anda berada di balance- apabila kapasiti anda untuk transformasi yang optimum?

The apa-apa jawapan- mudah dan segala-galanya.

Apabila anda berada dalam keseimbangan dalam chakra ketiga anda, anda mempunyai kuasa transformasi di jari anda. Apa-apa yang mungkin. Tidak ada yang mustahil kerana anda telah memberikan diri anda sumber tenaga untuk berbuat demikian dan anda telah dapat melangkah ke dalam kuasa anda kerana tenaga itu.

Adakah ini masuk akal?

Jadi bagaimana ia berkaitan kembali kepada kesihatan kita?

Simple. Apabila anda berada dalam jaminan lengkap yang anda mampu apa-apa, anda cenderung untuk mengambil langkah-langkah positif ke hadapan untuk mencapai matlamat anda.

Anda ingin menurunkan berat badan? Tiada masalah. Anda memahami bahawa anda mampu.

Anda ingin mempunyai hubungan yang sihat dengan makanan? Okay, itu mungkin. Anda boleh melihat bahawa yang anda mampu menangani mereka yang punca.

Apabila anda berada dalam kira-kira, anda tidak melakukan perkara-perkara yang akan mensabotaj apa-apa langkah-langkah positif yang anda ambil untuk meningkatkan kesihatan anda.

Anda tidak menyalahkan diri sendiri. Anda tidak menyalahkan orang lain. Anda meningkatkan dan merasa mungkin untuk melakukan perkara-perkara yang perlu dilakukan.

Badan anda akan memberitahu anda apa yang diperlukan dan apabila ia memerlukannya.

Semua yang anda perlu lakukan adalah belajar untuk mempercayai badan anda dan belajar untuk percaya pada diri sendiri.

Chakra ini adalah tentang belajar untuk mendengar, belajar untuk memahami dan kemudian melangkah ke dalam pemahaman itu.

Usus anda akan memberitahu anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar